Voor de vierde keer op rij wordt in Culemborg een 1-mei viering georganiseerd. Deze zal ’s avonds, uiteraard op 1 mei, plaatsvinden in De Lantaarn. Thema van de viering is “zorgen terwijl je werkt”. Het wordt een gevarieerde discussieavond met sprekers uit de zorg, het welzijnswerk, de GGD en de vakbeweging.

De vergrijzing komt op ons af, om dat te kunnen betalen moeten meer mensen aan het werk, zegt de overheid. Betaald werk voor iedereen is de trend, maar ondertussen wordt er wel op gerekend dat de moderne arbeider ook zorgt voor zijn oude moeder en zieke zoon. En wie voedt de kinderen op? De 1-mei lezing zal gehouden worden door Henk van der Kolk, voorzitter van FNV Bondgenoten. Hij zal uitgebreid ingaan op dit thema. Op zoek naar antwoorden treden we in discussie. Met deskundigen, maar zeker met de bezoekers. Iedereen is welkom, de toegang is gratis.

De 1-mei viering vindt plaats op dinsdag 1 mei, aanvang 20.00 uur in De Lantaarn, Grote Kerkstraat 13.

Het Comité 1-mei viering Culemborg is een samenwerkingsverband van het FNV, SP en Groenlinks. Voor meer informatie kan men terecht op telefoonnummer 06-55176323.