Er lag een goed plan voor Parijsch-Zuid. De financiën waren op orde. Nu wordt er ruim een miljoen euro uitgegeven aan een nutteloos autostraatje dat ook nog eens een nog aan te leggen wijkpark snijdt. En het geld is er niet. GroenLinks neemt geen verantwoordelijkheid voor de verspilling van een miljoen euro en ook niet voor aantasting van de leefbaarheid van de wijk, en heeft daarom tegen dit aangepaste Masterplan 2.0 Parijsch gestemd.

Fractievoorzitter Rudi Oortwijn uitte zijn teleurstelling over de aangenomen verkeersamendementen bij het Masterplan 2.0 Parijsch. De grootste teleurstelling was het openhouden van de Distelvlinderlaan voor auto's. Of zoals wethouder Joost Reus het verwoordde: het aanleggen van een extra autoverbinding naast het geplande fietspad. Om een veilige fietsverbinding te realiseren moet nu ten zuiden van de huidige Distelvlinderlaan een extra weg voor auto's worden aangelegd. Een weg die niet nodig is, omdat andere wegen ruim voldoende capaciteit hebben. Een weg die fietspaden en een park doorkruist, waardoor de veiligheid voor fietsers en voetgangers verslechtert. 

En ook een weg die € 1,2 miljoen kost. Geld waarvoor geen dekking is. Er was door het schrappen van een fietstunnel slechts € 0,4 miljoen beschikbaar. VVD en CDA hebben al langer gepleit voor deze autoverbinding, maar verrassend was dat ook PvdA en SP voor het amendement stemden. Een voorstel van GroenLinks om het budget van vier ton te benutten voor extra groen en sociale woningbouw, kreeg geen steun van PvdA en SP. Het voorstel voor de extra weg voor auto's werd aangenomen met 11 (VVD, SP, PvdA, CDA) tegen 10 stemmen (D66, CU, GroenLinks, Culemborg Centraal). Ook de voorstellen voor twee extra rotondes , waar dus ook geen geld voor beschikbaar is, werden door diezelfde partijen aangenomen. GroenLinks vond het niet verantwoord om geld uit te geven aan een nutteloze weg en stemde daarom tegen het Masterplan 2.0 Parijsch.