Op maandag 30 april heeft de gemeenteraad samen vijf kernthema's (maatschappelijke opgaven) gekozen, waaraan we de komende 4 jaar prioriteit willen geven. Dit zijn: sociale stad (sociale cohesie, veiligheid & cultuur), zorgzame stad (zorg & ondersteuning), groene stad (duurzaamheid, natuur & milieu), leefbare stad (wonen & mobiliteit) en ondernemende stad (werkgelegenheid & economie).

De komende week gaan fracties per thema hun wensen en ambities aangeven. Ook GroenLinks zal dat doen, uiteraard in lijn met het verkiezingsprogramma. Op maandag 7 mei vanaf 20.30 uur gaan we in een openbare bijeenkomst in het stadhuis verder. Welkom!

Een belangrijke vraag is ook hoe het samenspel tussen raad en bewoners-college-werkorganisatie concreet wordt vormgeven. Op deze vraag gaan diverse raadsleden, waaronder Conny de Laat (GroenLinks), proberen antwoord te geven in het zogeheten 'democratisch akkoord'. Hierin vinden wij belangrijk:
- Hoe sluiten we als raad aan bij wat leeft in de stad?
- Hoe maken we optimaal gebruik van aanwezige expertise van bewoners, professionals & ondernemers ?
- Hoe geven we ruimte aan initiatieven?
- Wat betekent dit voor de onderlinge samenwerking binnen de raad en voor de relatie raad-college-werkorganisatie?

GroenLinks is trots op deze stap naar een socialer en duurzamer Culemborg. Dat was en is onze inzet: open, eerlijk en samen!