Karin Wijkmans

Commissielid

“Ik houd van Culemborg en vind het belangrijk dat we ons historische en groene karakter behouden. Tegelijkertijd wil ik bijdragen aan een Culemborg dat vooruitkijkt en in ontwikkeling is. Hoe willen we samenleven, wat hebben we nodig aan economie en cultuur, en in wat voor omgeving? Dit zijn vragen die me boeien. Ik zie graag een Culemborg dat lange-termijn beslissingen durft te nemen en ook met creatieve ideeën en andere koersen aan de slag gaat. Met bestaande oplossingen krijgen we vaak meer van hetzelfde. Gelijkwaardigheid, naar elkaar omkijken, en werken aan een schonere wereld vormen mijn drijfveren om actief te zijn bij GroenLinks.”

Karin (1971) is geboren en getogen in Culemborg Terweijde. Na zo’n 10 jaar weg voor studie en start van haar loopbaan, is ze teruggekomen en in de wijk Eva-Lanxmeer gaan wonen. Na een aantal jaar werken bij een internetbureau miste ze daar de verbinding met de maatschappij. Daarom maakte ze een overstap naar de publieke omroep waar ze aan diverse educatieve online projecten heeft gewerkt, lid van de ondernemingsraad was, en de eindredactie voor een wetenschapsplatform heeft verzorgd. In Culemborg is zij actief bezig geweest met ouderparticipatie op de scholen van haar kinderen.