Joost Reus

Wethouder

"Ik werk als wethouder sinds eind 2014 vol energie aan een socialer en groener Culemborg. Iedereen moet naar vermogen mee kunnen doen in onze samenleving, ook als het even wat moeilijker gaat. De gemeente helpt mensen om zoveel mogelijk op eigen benen te staan, in samenwerking met hun directe omgeving. Ook op het gebied van duurzaamheid moeten we grote stappen zetten. Ik wil Culemborg sneller energieneutraal maken, investeren in groene kwaliteit, binnen en buiten de stad en de stad aantrekkelijker maken voor fietsers en voetgangers. Culemborg is een prachtige stad om in te wonen, veelkleurig en rijk aan initiatieven. Dat moeten we koesteren!"

Joost Reus (1962) is geboren in Waalwijk en woont sinds 2007 in Culemborg. Hij is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen. Hij studeerde Plantenziektenkunde in Wageningen en heeft daarna gewerkt bij verschillende organisaties op het gebied van landbouw, milieu, natuur en voeding. Zijn laatste functie voordat hij wethouder werd, was programmamanager Voeding bij Innovatienetwerk van het ministerie van Economische Zaken. Hij is sinds 2008 actief voor GroenLinks Culemborg als steunfractielid. Daarnaast is hij voorzitter van de stichting Vangroenewaarde die opleidingen verzorgt voor plattelandsondernemers op het gebied van natuurbeheer. In zijn vrije tijd speelt hij piano en doet hij aan improvisatietheater.

Portefeuille(s)

• Cultuur