Jeroen Windhorst

Commissielid

"De weg samen bewandelen naar een betere wereld. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor de generaties na ons. Ook in Culemborg kunnen en moeten we met elkaar stappen maken naar een circulaire gemeente waarin een fijne, veilige en gezonde leefomgeving centraal staat. Deze beweging moeten we met elkaar maken, als burger en als lokale overheid. Juist aan die beweging wil ik bijdragen als commissielid voor GroenLinks Culemborg."

Jeroen Windhorst – Sjauw En Wa (1981) woont sinds ruim 4 jaar met zijn echtgenoot in de ecowijk EVA Lanxmeer in Culemborg. Hij werkt als zelfstandig ondernemer als adviseur en consultant Zorg&ICT voor diverse bedrijven, ziekenhuizen en koepelorganisaties in de zorg. Met zijn verpleegkundige achtergrond weet hij de brug te slaan tussen informatietechnologie en de daadwerkelijke zorg.

Verder is Jeroen actief geweest op het gebied van mensenrechten en emancipatie voor LHBT’ers. Het recht om jezelf te mogen en kunnen zijn is een belangrijk uitgangspunt voor Jeroen. Alleen dan kun je echt in je kracht staan. Ook in de (lokale) politiek is het belangrijk om dat recht te blijven bewaken.