Dit collegebesluit is later genomen dan verwacht om de betrokken voetbalverenigingen Vriendenschaar en FairPlay wat meer tijd te geven om met elkaar tot gedragen afspraken te komen. Helaas is dat niet gelukt, ondanks inspanningen. Wij hopen dat het met deze start toch lukt er een sportief jaar van te maken gericht op samenwerking.

Er is nog benadrukt dat door afspraken met de KNVB het ook nu mogelijk is voor spelers om zich over te schrijven naar FairPlay, normaal ligt de deadline hiervoor op 15 juni.

Met Vriendenschaar en FairPlay is door het college afgesproken dat de ervaringen van medegebruik van sportpark Terweyde komend seizoen minimaal eens per kwartaal wordt besproken. Begin 2021 worden de regels geëvalueerd, hierbij worden ook voetbalvereniging Focus ’07 en KNVB betrokken.

We vinden dat na een pijnlijk onderzoeksrapport met excuses naar FairPlay en de raad, de tijd rijp is voor een nieuwe start voor alle partijen. Met dit besluit is GroenLinks positief daarover.

In de 1e plaats te danken aan de vasthoudendheid van de mensen achter FairPlay en vervolgens de huidige politiek dat we hier nu staan.

Op een mooi jaar.

Meer weten?
Bekijk de informatienotitie van het college aan de gemeenteraad.